Over mij

Mijn foto
Ik ben sinds 2002 aan t biken, toen voornamelijk MTB tochten. Maar al snel wou ik meer en meer. In 2004 ben ik mij dan beginnen toeleggen op MTB marathons, zowel in binnen- als buitenland met als resultaat toch wel wat mooie prestaties en een Belgische titel als kers op de taart. Ondertussen heb ik het singlespeeden ontdekt en ook dat virus heeft me te pakken ;-)

donderdag 2 juni 2011

Back on track

Na Houffalize wat gesukkeld met de rug waardoor ik spijtig genoeg in Offenburg de strijd moeten staken heb. Alles zat geblokkeerd. Dus weekje kalmaan met bezoekjes aan dokter en osteopaat. Daarna ging het stillaan beter. En maar goed ook want de eerste echte Ardennen marathon van het jaar, les cîmes de Waimes, was in aantocht. Dus vorig weekend weer eens stevig getrained. Zaterdag de Bilzen classic gereden met oa Pat en Jean. Jean koos voor de 180km terwijl Pat en ik 138km afmaalden. De dag erna reed ik de chrono in Mazy. Voor zo een kleinschalige organisatie was deze perfect georganiseerd. Een dikke pluim daarvoor! Het was een snel parcour met veel veldwegen en bredere paden maar mooi afgewisseld met leuke singletracks op privéstukken van 5 kasteeldomeinen. Alhoewel ik de beentjes wel wat voelde van de dag ervoor kon ik toch de overwinning binnen halen. Maar tijdens dat weekend heb ik wel ergens een kleine verkoudheid opgelopen. Doeme toch...dit kan toch weer niet waar zijn met Waimes in aantocht. De voorbije 2 jaren heb ik daar dus telkens moeten opgeven omdat ik ziek was. Is die koers vervloekt voor mij? Allé me een hele week extra goed verzorgd en goed gerust en het heeft geholpen. Had vandaag enkel nog een beetje een verstopte neus maar voor de rest voelde ik me niet ziek dus het zou misschien nog wel meevallen. Tijdens de opwarming met Kris en Jean voelde ik wel dat ik niet te hevig zou moeten starten want zo lekker liep het precies toch niet :-( Sofie DeWulf vertrok nog al hevig maar na 150m ging ik haar toch terug voorbij. In de beginklim draaide het nog wat vierkant maar daarna kwam ik er wel wat door. Had niet echt een supergevoel maar blijkbaar lag mn tempo dan toch niet zo laag want heb altijd op kop gereden bij de dames en kwam mannen tegen die normaal toch wel wat voor me rijden. Ik win uiteindelijk met bijna 14min voorsprong op Katja Cauwenbergh en word 75ste algemeen van meer dan 600 deelnemers . En de ban is gebroken want heb nog ns kunnen uitrijden ;-) Gelukkig maar want vind het echt een leuk parcour met veel wortels, leuke klimmetjes en afdalingen. Wil ook Pat, Steven en Arno nog bedanken voor de bevoorradingen. En natuurlijk de supporters en sponsers.




Kris Henderieckx reed een dijk van een koers en werd 2de algemeen, Wouter werd 12de, Jean moest helaas opgeven met maagproblemen. Peter kroop eindelijk nog eens op zn mountainbike en amuseerde zich op de 65km

Geen opmerkingen: