Over mij

Mijn foto
Ik ben sinds 2002 aan t biken, toen voornamelijk MTB tochten. Maar al snel wou ik meer en meer. In 2004 ben ik mij dan beginnen toeleggen op MTB marathons, zowel in binnen- als buitenland met als resultaat toch wel wat mooie prestaties en een Belgische titel als kers op de taart. Ondertussen heb ik het singlespeeden ontdekt en ook dat virus heeft me te pakken ;-)

zaterdag 12 februari 2011

Bolderberg

Waarom is geen regionaal XC wedstrijdje rijden als training? Tja ben om een of andere duistere reden niet zo te vinden voor XC maar t brengt wel ns wat variatie in de trainingen. T zal pijn doen maar slechter zal ik er niet van worden he ;-) Dus op tijd met t bikeske naar Bolderberg vertrokken. Tegen de tijd dat ik daar toekwam, had Pat had me al ingeschreven en kon ik dus al direct t parcour gaan verkennen. Een snel parcour met enkele singletracks en een 3tal bergskes die wel ns pijn zouden kunnen gaan doen na een aantal rondes. De senioren vertrokken als eerste,een minuut later de dames, juniors en masters voor 1 aanloopronde van 4km en dan nog 5 rondes van 5km. In de eerste klim zat ik al direct vast achter een val van Nele. Direct goed om adrenalinestoot te krijgen dus vlammen maar... In de 2de ronde echter voelde ik dat mn voorste band leeg aan t lopen was (tja tegen advies van mn vriend in, wou ik gisterenavond nog mn banden tubeless maken) En ik had juist niks meegenomen ("t is toch maar een training" :-/). Pas na 2 rondes met platte band rondgereden te hebben ( en dus supervoorzichtig in de bochten), kon ik effe wat lucht bijpompen ( thks Luc). Dat was goed voor een halve ronde. Dan een bommeke van Pat gekregen en daar heb ik het bijna een ronde mee uitgehouden voor ik weer helemaal plat stond. Wou net opgeven toen ik merkte dat Pat in de vlucht nog een bommeke in mn truitje gestoken had. Moed weer bijeen geraapt en weer een halve ronde verder. En dan was het echt game over. In t vervolg toch maar altijd een binnenbandje meenemen zeker. Spijtig want had al meer dan een minuut voorsprong op de 2de dame toen ik de eerste keer bijpompte. Maar hou er al bij al toch een goed gevoel aan over. Daarna nog met een omwegje naar huis gereden

Kim

Geen opmerkingen: